Вступ

Основною метою курсу «Літературне читання» є розвиток дитячої особистості засобами читацької діяльності, формування читацької компетентності молодших школярів.
Розвиток читання здійснюється в системі роботи вчителя, ланками якої є урочна, позакласна робота та робота з батьками. Для того, щоб всі задіяні фактори, напрямки навчально-виховного процесу щодо залучення учнів до читання були ефективними, його складовими стали різноманітні форми роботи, нові ідеї, знахідки.
Розвиваючи свідоме читання, без чого не уявляється ефективна робота над вихованням активного читача, формуються в учнів повноцінні навички. Вчитель знайомить учнів з дитячою літературою різної тематики і жанрів, формує уміння сприймати, розуміти літературні тексти, розвиває мовлення, творчу літературну діяльність, виховує потреби в систематичному читанні як засобові пізнання світу, самопізнання, загальнокультурному розвитку, естетичного задоволення.
На уроках класного читання вчитель створює умови для розвитку в школярів здатності емоційно реагувати на зміст прочитаного (прослуханого) твору, виявляти й усвідомлювати свої почуття, умінь виразно читати, використовуючи адекватні мовленнєві засоби.
На жаль, батьки учнів мало читають художню літературу. Кропітка робота вчителя в цьому напрямі дає свої плоди. Спостерігається підвищення інтересу батьків до читання дітей. Більшість сімей прагнуть дати гідну освіту своїм дітям, але цього неможливо досягти без належної техніки читання, виховання любові до книги, як джерела знань. Своєчасний і тісний контакт батьків і учнів дозволяє розраховувати в їх особі на надійних помічників, що поглиблюють у дітей інтерес до читання. 20% батьків стали активними помічниками вчителя у розвитку у дітей любові до читання, ділячись досвідом сімейного виховання на батьківських зборах. Разом з дітьми читають поезії, енциклопедії, допомагаючи підготувати матеріал до проектів.
Цілеспрямоване формування читацької діяльності молодших школярів знаходить своє продовження й розвиток організації самостійної роботи з дитячою книжкою, роботи з інформацією на спеціально відведених заняттях у класі, а також у позакласний час. Читацька діяльність спонукає учнів до літературної творчості. Діти не лише читають книги — вони їх пишуть самі та презентують серед однолітків. Вірші юних поетів класу представлено у збірці «Ти відкрий своє серце, відкрий» (додаток 13).
Заходи, які проводяться в бібліотеці, спрямовані на сприйняття літератури, тобто розвиток у дітей емоційного ставлення до подій, героїв, виховують моральні цінності активного учасника культурного розвитку, вчать дитину думати і висловлювати свої власні думки, збагачують внутрішньо.
Завдяки урокам літературного, позакласного читання, позакласній роботі підвищилась техніка читання учнів. 64% учнів класу на кінець І семестру читають на високому рівні, мають добре розвинене мовлення.Динаміка техніки читання додається (додаток 14)
Правильно організована робота з бібліотекарем сприяла тому, що 100% дітей є постійними читачами шкільної бібліотеки. Динаміка відвідування  бібліотеки учнями 2 класу додаються (додаток 15). Бібліотекар допомагає  учням у знаходженні цікавих книг на різні уподобання, орієнтуватися у фонді бібліотеки, відстежує рівень читацьких інтересів, знайомить з новинками. Найактивніше відвідують бібліотеку Огієнко Ксенія, Волошин Максим, Ходак Влада, Дорошенко Владислав, Дубовик Артем.

В майбутньому планується підготувати збірку вправ для розвитку творчого читання. Знайомити дітей з творчістью сучасних українських письменників.


Комментариев нет:

Отправить комментарий