Використання літературних ігор в розвитку особистості учня-читача

Активна творчо-відтворювальна діяльність, що найбільше проявляється під час ігрових занять, максимально сприє формуванню читацької компетентності учнів. Спектр ігор, що використовуються для розвитку читачів надзвичайно широкий.
Популярністю серед дітей користується «Літературний пінг-понг». Названому літературнмуо герою, діти, по черзі, називають пару: Карабас Барабас – Буратіно; Білосніжка – семеро гномів; Маша – ведмідь; Кай – Герда; Іван-царевич – Василиса-Прекрасна і т. д.Улюбленими стали літературні аукціони. Вчитель оголошує тему запитань (наприклад, назвати книги, в яких використовуються числівники або займенники),а діти пропонують варіанти відповідей. Коли варіанти вичерпані, ведучий рахує до трьох, супроводжуючи кожну цифру ударом молотка. Переможцем стає той, хто дав правильну відповідь. Матеріалом для літературного аукціону є приказки, прислів’я, загадки на різні теми, літературні твори (наприклад, згадати твори, у назві яких звучить будь-який колір, цифра або вірші, присвячені порам року). Для активізації гри ведучий затосовуєвує підказки (ключові слова, нагадати деталі, прочитати епізод із твору).
Із задоволенням діти грають у бібліоквест – гру, яка поєднує спортивне орієнтування та розв’язання інтелектуальних завдань. З емоційним піднесенням та натхненням учні взяли участь у бібліоквесті «Ключі розбійника».
Надзвичайно приваблює учнів участь у конкурсах, змаганнях. Вони є активними учасниками олімімпіади з української мови імені Петра Яцика та конкурсів «Колосок», «Соняшник», «Кенгуру».
Проведено літературні ринги команд на краще знання літературного твору, творчості письменника. До дня народження Тараса Шевченка стало традиційним проведення поетичного зорепаду. Під час заходу діти з насолодою читають вірші. Цікавить читачів молодшого шкільного віку калейдоскоп літературних казок, літературні ігри «Подорож у світ казок» (додаток 6). Вони активізують читання, стимулюють їх звернення до художньої, науково-пізнавальної, довідкової літератури, розвивають логічне мислення.
Школярам подобається ерудит-конкурс «Чарівний світ казок». На кожній пелюстці казкової квітки - загадки з українських народних казок. Діти відривають пелюстку і мають відгадати загадку, назвати казку.
Проводиться значна кількість літературних ігор, в основі яких є телевізійні конкурси: «Розумники, розумниці», «Найрозумніший», «Зоряний час», «Брейн-ринг», «Що? Де? Коли?», вікторини, інформаційні аукціони, естафети-ігри, огляди винахідливості, фантазії, гумору, де учасники вигадують один для одного завдання на імпровізацію (вигадати і показати сценку, інсценізацію з якогось літературного твору, передати пантомімою зміст приказок, загадок, прислів'їв) і по черзі їх виконують.
Під час відпочинку діти залюбки складають літературні пазли. Для цієї гри потрібно 2 портрети героїв казки, які попередньо розрізають на 9 або 12 квадратів. Учасники двох команд по черзі відповідають на запитання ведучого. За кожну правильну відповідь команда отримує квадратик (пазл), з якого складає портрет героя казки. Кількість запитань для кожної команди повинна відповідати кількості квадратиків, на які розрізано портрет. Якщо одна команда не відповідає або неправильно відповідає, інша має право при правильній відповіді викупити ще один квадратик. Перемагає та команда, яка першою складе портрет.

Виявлення ерудитів спонукає дітей багато читати щоб показати свої знання з різних предметів. До Дня книги проводиться захід «бібліо-кав’ярня». В «меню» замість страв подаються книги на будь-який смак (за авторами, жанрами).


Комментариев нет:

Отправить комментарий