Невід'ємною складовою у формуванні читацької
компетентності є уроки позакласного читання. Їх основна мета - сформувати
навички читання та читацьку самостійність учнів, виробити позитивне ставлення
школярів до читання з власної ініціативи. Отже, чим раніше дитина
візьме в руки «свою» книгу, тим швидше процес читання перетвориться в насолоду,
осмислення - у потребі
читати. До кінця 4 класу всі учні мають оволодіти навичками та вміннями, які
необхідні активному читачеві, технікою читання, орієнтовними та гігієнічними
вміннями, а головне, вони мають полюбити книжку та самостійне читання.
На початку кожного уроку з позакласного
читання для реклами книг та заохочення дітей до читання здійснюється огляд
книжкових новинок. Для цього використовується «бібліофреш» (бібліографічний
огляд книжкових новинок) та «буктрейлер» (короткий відеоролик, тривалістю до 3
хв., за мотивами книги).
Готуючись до уроків позакласного читання, діти відвідують
шкільну бібліотеку, стежать за новинками дитячих
видавництв, знайомляться
з газетами та журналами для дітей. Обізнаність у доступному колі читання
розширює сферу пізнавальних інтересів школярів, бажання прочитати книгу, яку
вибрав сам. Вміння користуватися нею розширює творчу уяву дитини, привчає
думати про книжки і їхніх героїв, про тих, хто пише книги, про людей, про своє
місце серед них.
Цікаво проходять заочні екскурсії-мандрівки по містах України
або по материках, які мають на меті розширити світогляд учнів, поповнити їхній
багаж знань, стимулювати пізнавальну активність.
Під час позакласного
заходу, літературно-музичного альманаху «Письменники рідного краю» (додаток 5), діти познайомилися з гуляйпільськими майстрами слова, зацікавилися творчістю талановитих
поетів-земляків.
В кінці навчального року ефективним є захід «Бенефіс
читача» – це творчий звіт одного з найактивніших читачів. Мета даного заходу: популяризація кращого читацького досвіду,
рекомендації книг для читання.
Комментариев нет:
Отправить комментарий