Формування читацької активності в урочній діяльності

Практика показує, що успішному формуванню свідомих читачів сприяє комплексний підхід до поставленого завдання. Різноманітність форм урочної та позакласної роботи з дитячою книгою, раціональний підбір методів їх проведення, тісний зв’язок з життям є запорукою розвитку в учнів інтересу до творів мистецтва, до літературної і усної народної творчості.
Основною формою, що дозволяє підвищити якість дитячого читання, є урок літературного читання. Використання емоційно привабливих елементів (ігрового сюжету, девізів, фрагментів мультфільмів, документальних фільмів, музики, творів образотворчого мистецтва, краєзнавчого матеріалу) підвищують ефективність уроку читання.
З правилами читання за методикою Івана Івановича Огієнка, памяткою читача, як читати книгу, як читати художню книгу учні класу знайомляться на стенді «Шануймо книгу» (додаток 1, 2).
Формуванню читацької компетентності також сприяють збагачення словникового запасу і розвиток мовлення учнів, становлення оптимального читання (навички швидкого, свідомого, правильного читання), розвиток творчих здібностей, мислення, бібліотечна робота, індивідуальна робота, інновації, досвід.
Повноцінному усвідомленню тексту сприяє виразне читання тому так важливо на кожному уроці приділяти увагу вправам на формування виразності читання. Передусім - це зразок виразного, емоційного читання вчителем, прослуховування записів, інтонування речень, аналіз тексту, конкурс читців. На уроках проводяться поетичні хвилинки, хорова декламація. Під час читання за особами формуються вміння власним голосом передавати інтонацію, характер, настрій персонажу. Приділяється увага міміці і жестам. Діти малюють ілюстрації до твору, пишуть творчі перекази, змінюють кінцівку або придумують продовження твору, фантазують. Вдосконалення навичок читання, творчі завдання сприяють не лише заохоченню до роботи з текстами, книгами, але і допомагають пізнавати великий і складний світ навколо себе маленькій людині, що прагне самоствердитися в ньому і виявити себе як особистість. Цікавим варіантом гри-пошуку, що застосовується, є бібліоквест. Маршрут бібліоквесту пов’язаний зазвичай із сюжетом і героями тих чи інших літературних творів, відгадуванням літературних загадок, пошук цитат у книгах. Після вивчення будь-якого твору, проводиться гра-обговорення.

На уроках з літературного читання перед вивченням твору використовується гра «Упізнай героя». Відеозагадки та малюнки стимулюють учнів до дії, надихають на роботу над текстом. Уроки читання мають значний різнобічний виховний потенціал, так на уроці літературного читання «Людина і природа єдині» за твором Василя Струтинського «Як дихає верба» (додаток 3) здійснюється вплив на емоційну сферу учнів щодо формування любові до природи, оточуючого середовища. Для підвищення ефективності уроку створено презентацію (додаток 4).



Комментариев нет:

Отправить комментарий